چگونه تغذیه سالم و روزمره داشته باشیم؟
1399-04-28
تاریخ مصرف مواد شوینده و آرایشی بهداشتی
1399-04-28

سلامت پوست و مو و ناخن

آنچه خانمها باید در مورد سلامت پوست و مو و ناخن بدانند : امروزه زیبایی پوست و مو و ناخن خانم ها از اهمیت بسیاری برخوردار است که میتوان با رعایت نکاتی زیبایی خود را چند برابر کنید پس مارا همراهی کنید تا بتوانید نتیجه خوب بگیرید

راز زیبایی و شادابی پوست :

۱.آب درمانی :
باید به بدن آبرسانی کنید ، بطور روزانه ،مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل 8 لیوان در روز همچنین، میوه ها و سبزیجات آبدار مصرف کنید، مانند هندوانه، خیار،پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت و کانتالوپ .

۲. خواب:
باید سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید ؛ اگر به اندازه کافی استراحت نکنید ، پوست نیز خسته می شود – و شادابی خود را از دست میدهد شما همچنین، می توانید عسل را روی صورت خود دو بار یا سه بار در هفته اعمال کنید، تا به طور طبیعی پوست خود را تسکین داده و آنها را درمان کنید.

۳. خداحافظ آکنه :
باید صورت خود را با آب گرم، سه بار در روز شستشو دهید و به آرامی صورت خود را با حرکات دایره ایماساژ دهید، اطمینان حاصل کنید که ،پاک کننده شامل آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید است پس از پاکسازی، پوست را خشک کرده و از یک لوسیون حاوی پراکسید بنزوئیل، استفاده کنید که اثری ضد باکتری دارد.

۴.شما چه چیزی می خورید:
توجه داشته باشید در رژیم غذایی خود میوه های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین ها را قرار دهید رژیم غذایی که حاوی ویتامین C و چربی کم و قند هست، پوست را پررنگ می کندیک رژیم کم قند را در نظر بگیرید، که می تواند سطح انسولین را پایین نگه دارد، به سلول ها اجازه می دهد، تعادل سالم را حفظ کنند.

۵.از ماسک های خانگی طبیعی استفاده کنید:
ماسک شیر و جوانه گندم ، ماسک سفیده تخم مرغ ،ماسک نشاسته و ماست ، ماسک عسل و دارچین و لیمو ،ماسک آلورا از جمله ماسک هایی هستند که میتوان برای پاکسازی و زیبایی پوستتون استفاده کنید و نتیجه مطلوب بگیرید .

راز زیبایی ناخن ها :

۱.استفاده از دستکش در هنگام شستشو

از آنجا که آب توسط ناخن جذب شده و آن را نرم و ضعیف می‌کند، بنابراین بهتراست درهنگام شستشو ظرف و نظافت منزل همیشه دستکش در دست داشته باشید. زیرا این فرایند شیمیایی ناخن را ضعیف و شکننده کرده و شما را از داشتن ناخن‌های بلند و زیبا محروم می‌کند

۲.سوهان کشیدن

یکی از روش‌هایی که به حفظ و یکدست نگه داشتن فرم ناخن کمک می‌کند سوهان کشیدن می‌باشد.این عمل ساده باعث می‌شود تا لبه‌های ناخن صاف و یکدست شده و دیرتر شکسته شود. فقط نکته‌ای که در این زمینه حائز اهمیت می‌باشد این است که سوهان را به یک سمت حرکت داده و از حرکات رفت و برگشتی خودداری کنید زیرا باعث تضعیف و ترک خوردن ناخن خواهد شد.

راز زیبایی مو

۱.ماساژ پوست سر:
برای افزایش خون رسانی به پوست سر و کوتیکول مو کافی است پوست سر را با روغن‌های گرم و اسطوخودوس و به وسیله نوک انگشتان خود ماساژ دهید.
این ترفند ساده به افزایش ضخامت مو و رشد موهای سر کمک کرده و باعث می‌شود موهای شما جان تازه‌ای بگیرد.

۲.شامپو و نرم کننده مناسب :
برای اینکه موهای شما همیشه زیبا و باطراوت بنظر برسد کافی است بدانید چه نوع شامپویی برای موهای شما مناسب است.
استفاده از شوینده‌های نامناسب و بی کیفیت باعث خواهد شد موهای شما زیبایی خود را از دست داده و کدر و خشک بنظر برسد.

۳.گرفتن آب مو پس از حمام:
یکی از اسرار زیبایی مو گرفتن آب مو پس از حمام است. برای این کار به یک حوله نرم نیاز دارید که موها را با آن به نرمی ماساژ داده و آب آن را بگیرید. این روش به سلامت موها کمک شایانی خواهد کرد.
هرگز مو را داخل حوله و کلاه حمام نپیچید زیرا باعث شکسته شدن و آسیب موها می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *