آیا شستو شوی مبل ها کار سختی است؟

تاریخ مصرف مواد شوینده و آرایشی بهداشتی
1399-06-28
ترکیبات مواد تشکیل دهنده شویینده ها
1399-06-28

آیا شستو شوی مبل ها کار سختی است؟

آیا شستو شوی مبل ها کار سختی است ما آن را برای شما آسان میکنیم

یکی از لوازم خانگی واداری که بیشترین استفاده می شود بدون شک مبلمان اداری وخانگی می باشد از آنها هم برای استراحت وهم برای انتظارمهمانان مورد استفاده قرار می گیرد،روزانه بارها روی آنها نشسته وبلند می شویم و برای رفع خستگی واستراحت درمیان لوازم خانگی واداری اهمیت وجایگاهی خاصی پیدا کرده است چون در خانه واداره مبلمان وصندلی ها بسیارمورد استفاده می شوند چه بخواهیم وچه نخواهیم بعد ازمدتی کثیف می شوند ومحلی مناسبی برای رشد میکروبها وباکتریها می شوند درچنین شرایطی مبلمانمان نه تنها منزل وشرکت مارا زیبا نشان نمی دهد بلکه باعث آلوده گی هم میشود.
ابتدا روی قسمت های چوبی مبل ها دستمال بکشید که اگر گرد و غباری روی آن ها نشسته است از روی آن ها پاک شود. سپس سری مخصوص جارو زدن مبلمان را به جاروبرقی وصل کنید و آن روی مبل و درزهای آن را جارو برقی بکشید.
اگر کوسن یا تکیه گاه و نشیمن مبلمان تان جدا می شود پارچه های آن را در بیاورید و داخل ماشین لباسشویی با آب سرد بشویید و بعد از خشک شدن وصل کنید. اگر جدا نمی شوند از شامپو فرش استفاده کنید.
بعد از آن شامپو فرش را با مقداری آب گرم مخلوط کنید و با اسفنجی نرم کف آن را روی پارچه مبلمان بکشید، با مکنده بخارشو فورا روی کف ها بگیرید تا خشک شود اگر بخارشو نداشتید با حوله ای تمیز، حوله ای که از رنگ ندادن آن مطمئن هستید روی کف ها بکشید و کف ها را پاک کنید.
از تمیز شدن مبلمانتان اطمینان حاصل کنید اگر تمیز نشده بود دوباره این کار را تکرار کنید، مبل ها را پشت پنجره در آفتاب قرار بدهید تا زودتر خشک شوند. مبل هایی که شامپو فرش کشیده اید هرگز در هوای آزاد قرار ندهید زیرا سریع گرد و غبار و کثیفی را به خود جذب می کنند.

مبل ها را در خانه با شامپو فرش بشویید

تمیز کردن مبل پارچه ای با شوینده های مایع همراه با بخارشو
اگر روی مبلمان لکه های چربی یا روغن هست، قبل از استفاده از شوینده و بخارشو ابتدا باید آنها را از بین ببرید. چون معمولا این لکه ها به سادگی تمیز نمی شوند و کار را سخت تر می کنند.

برای تمیز کردن این لکه ها از پاک کننده ی مخصوص استفاده کنید. پس از زدودن لکه های چربی و روغن، می توانید از شامپو یا شوینده استفاده کنید.

• آزمایش کردن شوینده
ابتدا باید شوینده یا شامپوی مدنظرتان را در محلی از مبل که قابل مشاهده نیست، آزمایش کنید. برای این کار، مقدار کمی از شوینده یا شامپو را روی پارچه ی تمیزی بریزید و گوشه ای از مبل را با آن تمیز کنید. پس از ۱۰ دقیقه آن را بررسی کنید. آیا رنگ پارچه ی مبل تغییر کرده است؟ یک حوله ی کاغذی روی آن قسمت بگذارید و فشارش بدهید. اگر رنگ پارچه‌ی مبل به حوله‌ی کاغذی نشت نمی‌کند، استفاده از این شوینده مشکلی ندارد.

• تهیه‌ی مخلوط شوینده و آب
شوینده ی مورد نظر را همراه با مقدار مساوی آب، در ظرفی بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. مثلا یک پیمانه آب را با یک پیمانه شوینده یا شامپو مخلوط کنید.

• آماده کردن بخارشو
مخزن را در محفظه ی مخصوص قرار بدهید و کلاهکی که مایع را نگه می دارد، باز کنید.
مخلوط آب و شوینده را درون مخزن بریزید و درب آن را ببندید.
شیلنگ را متصل کنید.
سر بخارشو را به انتهای شیلنگ متصل کنید.

• توزیع شوینده روی سطح مبل
سر بخارشو را روی سطح مبل قرار بدهید، دکمه ی آن را فشار بدهید و نگه دارید تا مخلوط را روی مبل پخش کند. همچنان که دکمه را نگه داشته اید، سر بخارشو را در سرتاسر مبل حرکت بدهید. این کار را به آرامی انجام بدهید تا مخلوط آب و شوینده به طور یکنواخت روی سطح مبل توزیع شود.

• جمع کردن شوینده‌ی اضافی
دکمه را رها کنید و به‌آرامی بخارشو را روی مبل حرکت بدهید تا شوینده‌ی اضافی از سطح مبل جمع شود. در صورت لزوم، باز هم این کار را تکرار کنید. پس از اتمام کار، تمام شوینده‌ی اضافی باید از سطح مبل تمیز شده باشد. اگر کمی از شوینده روی پارچه‌ی مبل باقی بماند، ممکن است سبب تغییر رنگ دائمی آن شود و به ظاهر مبل آسیب برساند.

در پایان، اجازه بدهید مبل به مرور زمان با جریان هوا خشک شود و از هیچ وسیله ای برای خشک کردن آن استفاده نکنید.

شیوه پاک کردن لکه ها مختلف روی مبل پارچه ای:

پاک کردن لکه خودکار از روی مبل پارچه ای

برای تمیز کردن مبل پارچه ای که آغشته به لکه خودکاراست می‌بایست ابتدا سطح مورد نظر را با آب کمی نم دار کنید و سپس مقداری نمک روی آن بریزید این عمل را برای از بین بردن لکه نوشابه روی مبل پارچه ای نیز می‌توانید انجام دهید. استفاده از ترکیب نسبت برابری از آمونیاک و گلیسرین نیز در پاک کردن لکه خودکار از روی مبل پارچه بسیار کمک کننده است برای اثر دادن این ترکیبات روی لکه از یک پنبه استفاده کنید و در پایان سطح مورد نظر را با یک شامپو ملایم شستشو و آبکشی نمایید.

پاک کردن لکه چربی از روی مبل پارچه ای

برای پاک کردن لکه چربی روی مبل پارچه به ترکیبنمک و الکل نیاز دارید. از یک پنبه برای مالیدن این ترکیب روی لکه چربی و تمیز کردن مبل پارچه ای استفاده کنید. اگر جنس پارچه مبل شما از نوع ابریشم است بهتر است روی لکه مورد نظر برگ کاغذ خشک کن بگذارید و سپس با یک اتوی داغ سطح آلوده را گرم کنید تا ترکیبات موجود در لکه چربی جذب کاغذ شوند و لکه از بین برود.

پاک کردن لکه خون از روی مبل پارچه ای

معمولاً برای از بین بردن لکه خون از خمیر نشاستهاستفاده می‌کنند. شما نیز برای تمیز کردن مبل پارچه ای خودتان می‌توانید بسته به حجم لکه و آلودگی مقدار مناسب از نشاسته را با آب ترکیب کنید تا خمیر تقریباً سفتی حاصل شود.
در مرحله باید می‌بایست این خمیر را به طور کامل روی قسمت لکه دار مبل بمالید و آن را بپوشانید. بعد از خشک شدن خمیر روی پارچه مبل می‌توانید خمیر نشاسته رو تراشید و محل مورد نظر را با برس تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *